موزه‌های اصفهان و شانگهای همکاری می‌کنند

رنگرزی نخ فرش
فرایند رنگرزی نخ فرش دستبافت ایرانی به روش سنتی با گیاه و حشرات
15/03/2018
بازدید رئیس موزه شانگهای از موزه هنرهای معاصر اصفهان
17/03/2018
به گزارش خبرنگار ایمنا، «خو مو چین»، رئیس موزه هنرهای کلکسیون شانگهای و همچنین مدیر 46 موزه دیگر در شانگهای، بعدازظهر امروز همراه با دو نفر از تجار فرش اصفهانی، از موزه هنرهای معاصر اصفهان بازدید کردند.
رئیس موزه هنرهای کلکسیون شانگهای در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: فضای موزه بسیار زیبا و تاریخی است و آثاری که ارائه شده، نیز بی‌نظیر است. باعث افتخار است که در اصفهان هستم.
وی افزود: از خیلی از کارگاه‌های صنایع دستی و فرش دستباف اصفهان بازدید کردیم. از بسیاری از مکان‌های تاریخی اصفهان هم دیدن کردیم که بسیار زیبا بودند. حالا این را می‌دانیم که چرا اصفهان در جاده ابریشم تا این اندازه مهم است.
وی درباره موزه شانگهای و فعالیت آن نیز گفت: موزه شانگهای، مکانی است که بر پایه تحقیقات و پژوهش بنیان‌گذاری شده و بیشتر روی هنرهای دستی و سنتی و هنرهای متفاوت تمرکز دارد.
وی ادامه داد: هرساله در شانگهای، نمایشگاه‌های متفاوتی برگزار می‌کنیم و یک نمایشگاه خیلی بزرگ هم به نام نمایشگاه میراث ناملموس داریم که با حدود 14 کشور همکاری می‌کند و این تعداد، در سال 2018 به 30 کشور خواهد رسید.
«خو مو چین» افزود: همچنین در حال حاضر با 30 موزه متفاوت در سراسر دنیا، کارهای پژوهشی انجام می‌دهیم. امسال نیز هشتمین سال برگزاری این نمایشگاه است و تمرکزمان بر روی این است که برخی  هنرمندان و محققان را به موزه دعوت کنیم.
وی اظهار کرد: همچنین در نظر داریم به دلیل جایگاه مهم ایران و اصفهان در تمدن، برای نمایشگاه امسال از تعدادی هنرمند و محقق ایرانی دعوت کنیم.
به گزارش ایمنا، موزه هنرهای کلکسیون شانگهای، مدتی است بر روی پروژه جاده ابریشم کار می‌کند که در آن، از هنرمندان و محققانی که در راه این جاده تاریخی زندگی می کنند، دعوت به همکاری می‌کند و ایران نیز یکی از مهم ترین کشورهای جاده ابریشم است.
همچنین برادران بردبار که سال ها است در تجارت فرش دستباف فعالیت می‌کنند، به عنوان رابط فرهنگی با این موزه‌داران همکاری می‌کنند.
گفتنی است رئیس موزه هنرهای کلکسیون شانگهای، دیداری نیز با مهدی تمیزی، مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان کرد که می‌تواند منجر به همکاری‌های زیادی شود.

یک دیدگاه

  • سلام , مهمان